landing

    JAK TRENERZY POWINNI SIĘ REKLAMOWAĆ W SOCIAL MEDIACH?

    Istnieje pogląd, że jeśli kogoś nie ma w mediach społecznościowych, to tak, jakby nie istniał. Stanowią one nieodłączny element życia człowieka. Nic więc dziwnego, że szybko stały się świetnym miejscem do reklamy swojej marki osobistej. Dodatkowo ułatwienia, jakie wprowadzają popularne media, pomagają w sprawnym komunikowaniu z klientami i odbiorcami. Z poniższego artykułu dowiesz się: Dlaczego warto reklamować się w sieci?, Które media społecznościowe przynoszą największe zasięgi? oraz Jak dobrze budować wizerunek w mediach?

    Dlaczego warto reklamować się w sieci?

    Internet daje duże pole do popisu, jeśli chodzi o reklamę. Przede wszystkim dlatego, że większość odbiorców posiada konta na mediach społecznościowych i są aktywni w sieci. Badania pokazują, że w Polsce przynajmniej raz w tygodniu 69% dorosłych użytkowników korzysta z sieci. Łącznie 27,7 mln Polaków używa internetu do celów rozrywkowych i do pracy. Jeśli potencjalny klient, chce poszukać trenera personalnego, pierwsze co zrobi, to wpisze interesujące go dane w wyszukiwarkę google. Ponieważ najwyższe miejsce w wynikach wyszukiwania zazwyczaj mają właśnie portale społecznościowe, jeśli tylko trener ma założony fanpage, łatwo można go znaleźć. Takie wyszukiwanie informacji jest znacznie prostsze i szybsze niż szukanie ogłoszeń na forach czy w gazecie. Dodatkowo media społecznościowe podpowiadają użytkownikom, jakie strony mogą polubić, więc jeśli mają oni w kręgu swoich zainteresowań zdrowy tryb życia, bardzo prawdopodobne, że sami trafią na stronę danego trenera personalnego. Reklama w sieci jest szybka, skuteczna i stosunkowo tania, a to najlepsze przesłanki ku temu, żeby z niej skorzystać.

    Które media społecznościowe przynoszą największe zasięgi?

    Social media, które przynoszą największe zasięgi, to przede wszystkim Facebook i Instagram. To właśnie na tych stronach użytkownicy i potencjalni klienci przebywają najwięcej. Na obu tych popularnych portalach, ludzie spędzają około godziny dziennie. Zaraz na trzecim miejscu jest również YouTube, gdzie spędza się około 40 minut każdego dnia. Aby zainteresować klientów i zachęcić ich do wejścia na fanpage, czy konto osobiste trenera personalnego, można skorzystać z bezpłatnych oraz płatnych reklam. Konta firmowe są tak stworzone, że same podpowiadają, jakie działania należy wykonać, aby zachęcić ludzi odwiedzin. Co więcej, do wglądu trenerzy mają statystyki miesięczne, dzięki którym można łatwo sprawdzić, jakie działania są najkorzystniejsze. Media takie jak Facebook czy Instagram mogą być źródłem wielu informacji na temat danego trenera, w tym opinii innych użytkowników. Każdy, kto szuka trenera w sieci, jest również zainteresowany jego ludzką twarzą, którą może pooglądać na kontach społecznościowych. Ponadto coraz więcej firm zakłada swoje fanpage, więc, aby być konkurencyjnym, dobrze jest mieć aktywne konta, tak żeby klienci mogli porównać i wybrać najbardziej odpowiadającego im trenera.

    Jak dobrze budować wizerunek w mediach?

    Żeby dobrze wykorzystać social media do promowania branży fitness, trzeba zwrócić uwagę na kilka ważnych kwestii. Przede wszystkim należy określić grupę docelową. Określenie grupy odbiorców opierać się będzie na doświadczeniach trenera. Jakie osoby najczęściej korzystają z jego usług? Ile te osoby mają lat? Po co przychodzą na ćwiczenia? Następny krok to poruszanie istotnych tematów, które zainteresują odbiorcę i będą jednocześnie zgodne z celami marketingowymi marki. Warto budować wizerunek przede wszystkim na autentyczności. Potencjalni klienci muszą czuć, że to, co robi trener, jest z myślą o nich i dla nich, ale bez zbytniej przesady. W momencie, w którym trener personalny zyska swoich zwolenników, musi on utrzymać z nimi dobry kontakt. Aktywność w mediach społecznościowych ma kluczowe znaczenie dla zasięgów i widoczności w sieci, ale nie tylko. Użytkownicy szukają kontaktu z trenerami, chcą wiedzieć, co się zmienia, co powinni robić, jakie nowe ćwiczenia warto wdrożyć itp. Szukają również odpowiedzi na najbardziej nurtujące ich pytania, dlatego trener, który dzieli się wiedzą i przy tym dobrze motywuje, znajduje się na wygranej pozycji. Mając do dyspozycji grono odbiorców, dobrze jest pomyśleć o kolejnych miejscach do reklamy. Dobrym sposobem jest przekierowywanie użytkowników z social mediów na swoje konta m.in. na youtube. Jeśli trener korzysta z platform do treningów online, tym lepiej. W takim przypadku może wstawić informacje na swoich social mediach, gdzie odbywają się jego treningi i zachęcić klientów do korzystania z płatnych form treningów w sieci. W ten sposób reklama z social mediów da efekty również na innych polach działalności.


    POPRZEDNI ARTYKUŁ

    NASTĘPNY ARTYKUŁ


    KONTAKT

    Napisz do nas maila:
    [email protected]

    Odwiedź nas:
    Żmigrodzka 244, 51-131, Wrocław, Poland

    Zadzwoń do nas:
    +48 535 124 505