landing

    CONTENT MARKETING STUDIA FITNESS

    Branża fitness znacząco ucierpiała w wyniku przedłużających się restrykcji spowodowanych pandemia koronawirusa. Wiele klubów i siłowni było w tym czasie całkowicie zamkniętych, a co za tym idzie, nie miały one możliwości przynosić dochodów i utrzymywać stałych relacji z klientami. W tym trudnym czasie oraz po jego zakończeniu najważniejszym działaniem będzie content marketing. Z poniższego artykułu dowiesz się czym jest content marketing, jak promować klub fitness w sieci oraz jakie są zalety korzystania z treningów w sieci?

    Czym jest content marketing?

    Content marketing to nie jest tylko działanie skupione na zysku. Chodzi w nim przede wszystkim o nawiązanie długoterminowej relacji z klientem, zdobycie jego zaufania, a często również lojalności. Wszelkie działania wykorzystujące treści w internecie, są skierowane do i dla klienta. W ramach marketingu treści, marka publikuje w sieci wartościowe materiały dla swojego grona odbiorców tak, aby zbudować relacje, które będą w przyszłości owocowały przywiązaniem klienta. Przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta, tworzenie i publikowanie ciekawych treści, a także budowanie zaangażowania to główne działania, jakie są podejmowane. Forma treści w przypadku content marketingu przybiera przeróżne formy. Mogą to być m.in.: artykuły, filmiki, webinary, posty na portalach społecznościowych, prezentacje, wykresy, a nawet grafiki. Przestrzeń online daje dużo możliwości na promowanie działań marki i kontakt z klientami, dlatego jest najchętniej wybierana jako forma przekazu.

    Jak promować klub fitness w sieci?

    Coraz więcej Polaków ćwiczy w domu. Jest to spowodowane zamknięciem siłowni, przy jednoczesnej chęci korzystania z aktywności fizycznej. Z tego względu, studia fitness przeniosły się do internetu i tam działają prężniej niż kiedykolwiek wcześniej. Trenerzy, instruktorzy i właściciele firm zakładają media społecznościowe, dzielą się wiedzą i zbierają chętnych klientów na platformach do treningów online. Ponieważ chętnych jest dużo, potrzeba również w odpowiedni sposób do nich dotrzeć. Pomaga w tym content marketing.

    Promowanie studia fitness w internecie niewiele różni się od promowania innych branż. Na początek trzeba wybrać obszar działania. Najlepiej więcej niż jeden. Można do komunikacji z klientami wykorzystać stronę www, portal treningowy, media społecznościowe lub fora i blogi tematyczne. Następnie należy zastanowić się, co miłośnicy treningów lubią najbardziej i co ich zainteresuje. Wielu trenerów zakłada fanpage, na którym wstawiają krótkie filmiki promujące ich treningi, a następnie przekierowują użytkowników na platformę do treningów online, na której działają zawodowo. Dodatkowo tworzy się treści, w tym artykuły i posty, w których porusza się tematykę treningów, zdrowego odżywiania, suplementacji, a także wszelkich spraw okołotreningowych. Znane portale internetowe, z których można skorzystać, są najpopularniejszym miejscem do promocji marki. Posiadają one swoją rzeszę fanów, którzy codziennie wchodzą, aby poczytać o ciekawostkach i dowiedzieć się, kto i jak działa. W dobie pandemii na znaczeniu niezwykle mocno zyskały wszelkie formy wideo, takie jak webinary, spotkania na żywo czy filmy wrzucane w celach informacyjnych, do ponownego odtworzenia.

    Jakie są zalety korzystania z treningów w sieci?

    Nad zaletami treningów w sieci zastanawiają się nie tylko potencjalni użytkownicy, ale również osoby prowadzące działalność trenera czy instruktora. Przeniesienie działań do internetu pozwala im przede wszystkim na ciągłość pracy. W momencie, gdy siłownie i kluby fitness są zamknięte, wielu trenerów traci pracę. Rozwiązaniem tego problemu okazuje się być platforma do treningów online. To na niej zrzeszeni są miłośnicy fitnessu, którzy szukają doświadczonych i skutecznych trenerów, chętnych na poprowadzenie ich ćwiczeń online.

    Dzięki takiemu rozwiązaniu trenerzy mają możliwość zarobku i budowania swojej marki, a także pozyskiwania nowych, stałych klientów. To przez platformę również prowadzi się działania marketingowe i buduje relacje z użytkownikami. Do rozpoczęcia działań na platformie nie potrzeba specjalistycznego sprzętu. Ćwiczenia można prowadzić z domu, z wykorzystaniem wybranych przez siebie narzędzi, jakie oferuje platforma do treningów online. Są to m.in.: kalendarze treningów, treningi live, nagrywanie ćwiczeń, tworzenie autorskich planów treningowych, sklep z produktami, czat na żywo, newslettery czy zarządzanie użytkownikami. Jest to dobra metoda pracy na przyszłość, ponieważ mimo odblokowywania możliwości ćwiczeń na siłowni, wielu przyzwyczajonych użytkowników pozostanie przy ćwiczeniach i treningach online.


    POPRZEDNI ARTYKUŁ

    NASTĘPNY ARTYKUŁ


    KONTAKT

    Napisz do nas maila:
    [email protected]

    Odwiedź nas:
    Żmigrodzka 244, 51-131, Wrocław, Poland

    Zadzwoń do nas:
    +48 535 124 505